fabrikaayarlarinadon

Sen böyle değildin. İdealist, dürüst, çalışkan biri olarak başlamıştın o gün işe. Yıllar geçti, çalışma arkadaşların ve yöneticilerin değişirken sen de değiştin. Bazı şeyler iyi gitti ama beklediğinden kötü geçen öyle günlerin oldu ki bu denli acımasız ve bencil insanların olduğunu iş hayatında gördün ilk defa. Önce emekliliğini hayal ettin ama daha çok vardı; sonra pastacı mı olsam yoksa kafe mi açsam dedin ama kaybedeceklerinden korktun, o da olmadı. Kolay değildi her şeyden vazgeçmek, sen de sisteme uydun ve başkalarının emeklilik hayali kurmalarına sebep oldun.

İş hayatı, fazla mesailer ve emeklilik şartlarıyla birlikte hayatının ta kendisiyken onu yaşanılası bir hayatın dışında tutan sürüye karıştın gittin. Seni yormasına, yıpratmasına izin verdin ya da dinsizin hakkından gelen imansız olmayı tercih ederek bu sistemin sürmesine destek verdin…

Bunları bana bir kez daha düşündüren geçtiğimiz aylarda okuduğum Yüce Zerey’in Fabrika Ayarlarına Dön kitabı oldu. Şanslıydım ki Hasan Başusta’nın kitap kulübü sayesinde kendisiyle de tanışma fırsatı buldum. Adında kişisel gelişim kitabı tadı var; ama aslında mizah kategorisinde, hayatın içinden tespitlerle dolu bir kitap. Bir solukta okuyacak, okudukça “bu Zehra’nın başına gelen ” , “bu da benim kuzenime oldu” ve “aynısını yaşadım şekerim birebir aynısını” diyeceksiniz.

Kitabı kapattıktan sonrası ise daha önemli. Biraz düşünmeli, biraz dönüp kendimize bakmalıyız. Benim fırsatım şuydu ki kitabı raftaki yerine kaldırmadan önce üzerinde sohbet etme fırsatım oldu, sonrasında çok şey yazmak istedim de doğru dilde toparlaması zaman aldı. Ne zaman ki Workiton’un etkinlik haberini gördüm, size de tavsiye etmek için kolları sıvayıp klavyenin başına geçtim.

Eğer siz de bir durup düşünmek, soluklanmak isterseniz tavsiyem bir an evvel kitabı almanız ve ardından 26 Ocak günü Workinton’ın Levent şubesinde Yüce Zerey ile bu konuda sohbet etmeniz. Katılımın ücretsiz olduğu bu etkinlikle ilgili detaylara buradan ulaşabilirsiniz.

Sevgilerimle,

Melis Tiftikci

