ik_duyuru_post

Herşey iki eski çalışma arkadaşının telefonda “ne zamandır görüşmüyoruz” demesiyle başladı. Hal hatır sorma, meslektaş olmaktan mütevellit işten güçten, projelerden bahsetmece derken sohbet bloggerlar neler yapıyor, neler geliştirilebilir diye diye derinleşti ve bir sponsorluk çalışmasına döndü. Bereket Döner “biz sponsorunuz oluruz” dedi ve biz de Point Otel’de biraraya geldik.

Madem sponsor hazır, o zaman bu buluşma bloggerları birbirine yakınlaştırmalı, blogger listesine yeni gelenleri daha da aktifleştirmeli ve aramızdaki duayenlerle bizi biraraya getirmeliydi. Başladım Ceren Bandırma’nın Aktif Blogger Listelerini takip etmeye. Sağolsun bana yardımcı oldu.

Fırsatını buldukça blogger arkadaşlara danıştım, kimler olmalı, ne zaman olmalı vs… Herkes olsun dedik, Peryön misafirperverdir 16. Dünya İnsan Yönetimi Kongresi’nden sonra İstanbul dışındakiler de burada olur, en iyi zaman kongre sonrası dedik ve 22 Ekim’e karar verdik.

Bir blogger iletişim listem yoktu, başladım tek tek hepsinin e-maillerini bulmaya. Google, Linkedin, Twitter derken, bayramlarda  ve haftasonlarında çalışmamı gerektirse de çoğuna ulaştım sonunda. Bir yandan da programı kafamda iyice şekillendirdim. Blog yazarlarının e-maillerine ulaşmaya çalışırken özgeçmişlerini de daha detaylı inceleme fırsatım oldu ve gördüm ki aramızda öğrenci de var danışman da, CHRO da var uzman yardımcısı da, girişimci de var profesör de. Çeşitliliği ve kapsayıcılığı bu kadar geniş bir kitle kolay kolay bulunmazdı, o halde biraraya gelip projeler üretmeliydik. Bu kadar farklı beyin birlikteyken benzer konularda fikir alışverişi yapmalıydık ve dedim ki #ikbloggerlaribeyinfirtinasi zamanıdır.

Yuvarlak masa çalışmaları yaptık ve bloggerların, öğrencilerin, yeni mezunların, iş arayanların, İK profesyonellerinin ihtiyaçları nelerdir konuştuk. Bir diğer tarafta da sektörel bir masa kurduk ve restorancılıkta eğitim akademisi kurarken ne gibi zorluklarla karşılaşılır, bu zorluklar nasıl aşılırı tartıştık.

Günün sonunda birçok fikir çıkmıştı. Bloggerların bir platformda toplanmasının avantajları ve sonraki potansiyel adımlar, STK’ların güçlerini birleştirmeleri halinde iş arayanlara etkisinin büyüklüğü, bloggerlar olarak staj programlarına yönelik gerçekleştirebileceğimiz projeler gibi çeşitli fikirleri değerlendirdik. En sonunda da ilk aksiyonumuz olarak İK blog yazarları için etik ve politikaları belirleyelim dedik.  Bu konuda detaylı bilgi almak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Eğer önerileriniz varsa tıklamakta gecikmeyin çünkü 31.10.2016 gününe kadar fikirlerinizi paylaşmanız gerekiyor ve her fikir bizim için değerli.:)

Gün öyle keyifli geçti ki ben nasıl geçtiğini anlamadım, bir önceki gece komşumu kıramadığım için gittiğim misafirlik sonucu olan uykusuzluğumu hissetmedim. Oksitosin, dopamin, seratonin ne varsa salgıladım anlayacağınız.:) Tüm katılan blog yazarları gayet mütevazi, işbirlikçi, enerjik ve açık fikirli bir şekilde paylaşımlarda bulunarak bu günün keyifli ve verimli geçmesini sağladılar. Eve döndüğümde koltuğa “harika bir gün geçirdim!” diyerek atladığımda hem bir rahatlama hem de mutluluk sarhoşluğu vardı.  Sonrasında aldığım teşekkürler, tanıştığım güzel insanlar, uçuşan proje fikirleri ile enerjim öyle yükseldi ki tüm katılanlara, katılamasa da gönlünün bizimle olduğunu aktaranlara herşey için bir kez daha teşekkürler.

Son olarak bir kez daha gördüm ki işini severek yapan, kaliteli iş çıkaran insanlar biraraya geldi mi önleri açılıyor ve güçlerini birleştirdiler mi hayalleriniz gerçekleşebiliyor. Sevdiğiniz işin içinde olun, etrafınızda güzel insanlar olsun, siz onlara güvenin, onlar size güvensin ve işbirliği yapmaktan çekinmeyin. İşte o zaman karşılaşacağınız sonuç düşündüğünüzden daha da güzel olacak.

Sevgilerimle,

Melis  Tiftikci

