servistegeçensüre

Geçenlerde bir yazı okudum serviste geçen süre çalışma süresine dahil midir konulu ve beni bir düşünce aldı.  Evet, iş yerine ulaşmak ya da iş yerinden eve girmek için yolda geçirdiğimiz süre çalışma süresine dahil değil ama bir düşündüm de, ya olsaydı? Serviste geçirdiğimiz süre çalışma süremize dahil olsaydı bizim ülkemizde neler olurdu?

  1. Serviste 3-4 saat zaman geçiren çalışan daha fazla çalışsın diye servis güzergahları ona göre gözden geçirilebilirdi ve çalışanlar daha hızlı evlerine varabilirdi ve bu memnuniyeti arttırırdı.

Ya da

  1. Servislere de wifi gibi ne gerekiyorsa konur, çalışanlar yolda da çalışsın istenebilirdi.
  2. Güzergahı düzenlemek ve servis için ekstra maliyet yaratmak yerine evleri iş yerlerine yakın çalışanlara öncelik verilebilirdi. Trafik belki rahatlardı ama güçlü adaylar sırf ikamet ettikleri yerler nedeniyle elenirdi.
  3. Çalışanlardan evleri uzak olsa bile yakındaymış gibi gösterecek ikametgah belgeleri talep edilir, serviste 4 saat geçiren bile sanki 1 saatte gidip geliyormuş gibi gösterilirdi.

Doğrusu ilk düşündüğümde içimden bir ses ”keşke… keşke serviste geçen süre de çalışma süresinden sayılsa” demişti ama sonra düşündüm de vazgeçtim ben.

Sevgilerimle,

Melis Tiftikci

