İKda Dijitallesme

27 Nisan günü İstanbul Bilgi Üniversitesi Santral Kampüsü’nde Örgütsel Psikoloji Yüksek Lisans Programı ve İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Programı tarafından düzenlenen bu konferansta çok sayıda profesyoneli dinleme fırsatı buldum. “Değişim” yerine “dönüşüm” denildiyse kesin bir psikologun eli değmiştir diye düşünmedim değil  hani.  İtiraf etmeliyim ki bir Endüstri ve Örgüt Psikologu olarak böyle bir organizasyonda meslektaşlarımı ve bu alanda çalışan akademisyenleri görmek beni çok gururlandırdı.

Evet, Endüstri ve Örgüt Psikologları bizim ülkemizde de var ve çalışıyorlar!

Konferansa geçecek olursak günün başından başlayayım: Anadolu yakasında oturan birisi olarak Santral Kampüsü’ne gitmek hep gözümde büyümüştür. Oysa shuttle hizmetinden yararlanınca hiç de o kadar zor olmadığını ve yolun tahminimden kısa sürdüğünü gördüm.  Tam tersine okula ulaştıktan sonra konferans salonunu bulmak daha zordu. Kapıdan itibaren yönergelerin konulması iyi olabilirdi, olmayınca ben de hazır erken gelmişken ve hava da güzelken bu keyifli kampüsü turlama fırsatı buldum bir kez daha. 🙂

Yiğidi öldür ama hakkını ver demişler.  Açılışı Örgütsel Psikoloji Yüksek Lisans Programı’ndan Yrd. Doç. İdil Işık yaptı ve onu aynı programdaki öğrencisi Betül Yücel takip etti. Ne kadar üniversite   program tanıtımı yapmak amacıyla düzenliyor şeklinde konuşmalar olsa da gördük ki bu kaliteli program tam bir gönüllü işi. Katılımın öğrenci, blogger, çalışan farketmeksizin herkese ücretsiz olduğu bu konferansta reklam yapsalardı haklarıydı ama tanıtım sunumu olmadı ve ben bunu çok takdir ettim. Sanki “sen İşini iyi yap, gerisi gelir” der gibilerdi.

Kimler vardı, neler anlattılar diye sorarsanız; Ufuk Tarhan’ın vizyoner sunumu ile geleceğe yolculuk yaptık, Yiğit Oğuz Duman’dan keyifli bir sunum dinledik, Cenk Karaduman bize Accenture Dijitalleşme Endeksi Çalışmasını anlattı, Vodafone dijital uygulamalarını tanıttı ve bize çözümler sundu, Vefarkyarat’tan Dr. Verda Emiroğlu bu değişim süresine dair bazı hatırlatmalarda bulundu. Doç Dr. Elif Kuş bize Yeni Ölçme Yöntemleriyle  kalitatif çalışmalarda çok daha ileriye gidebileceğimizi gösterdi, Linkedin’den Genco Orkun Genç çok hareketli bir sunum ile dijital aday deneyimine değindi,  panelde dijital çağdaki ihtiyaçları, trendleri ve çözümleri konuştuk, bir mobil uygulama olan Mirrour’u tanıdık, Denizbank ve Enerjisa’nın dijitalleşme çalışmalarını dinledik.

Enerjisa Yetenek Yönetimi Müdürü Tuğba Gök’ün sunumu  son sunum olmasına rağmen öyle enerjikti, öyle güzel hikayeleştirerek anlattı ki konferans sonrasında da sunumu hakkında çok güzel yorumlara kulak misafiri oldum.

İçinde hem akademik bilgi hem uygulama olan hem ihtiyaçların tanımlandığı hem de çözümlerin sunulduğu keyifli bir konferansı geride bıraktık. Emeği geçen herkese çok teşekkür ederim.

Saygılarımla,

Melis Tiftikci

