dcsohbet16

Size harika bir haberim var. Dale Carnegie Sohbetleri ”İletişim Şahane” konseptiyle bu Cumartesi günü başladı  ve bundan sonra da devam edecek. Organizasyonda emeği geçen Social Thinks Kurucu Ortağı Levent Pınar’a ve bizi ağırlayan Dale Carnegie Akademi ekibine bir kez daha  teşekkür ederim.

Madem ki “yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlat” derler,  ben de blog yazarlarına ayrılan bu özel buluşmada o özenli kahvaltı masasını geçip günü paylaşayım. 🙂 Blog yazarları biraraya gelince sohbet pek koyu oluyor. Hele ki bir de benzer alanlarda yazıyorsak akşama kadar bıraksanız konuşuruz herhalde. Üstelik bana sorarsanız gerçek gündemi takip etmenin en tatlı yolu bu.

Dale Carnegie’ye gelince, o benim için özel bir yere sahip çünkü ortaokuldayken ilk okuduğum kişisel gelişim kitapları onun eserleriydi ve hem kişisel gelişimimde hem de psikoloji okumayı tercih etmemde etkili oldu. Bu cumartesi günü de 1912’de Dale Carnegie tarafından kurulmuş bu global eğitim ağının Türkiye’deki akademisinde biraraya gelince değer verdiğim birçok şeyin buluşması oldu benim için.

Levent Bey’in açılış konuşması ve ardından Dilek Hanım, Karin Hanım ve Çağlayan Bey’in keyifli sunumlarında sadece Dale Carnegie felsefesini dinlemekle kalmadık nasıl karşımızdakinin gözünden bakabileceğimizi, İçgörü tekniğiyle insanların değerlerini sorgulamadan farketmeyi, başarının en önemli faktörlerini, liderliği, bağlılığı ve performans odaklı yaklaşımı da konuştuk. Katıldığımız demo eğitim uygulamalarla birlikte oldukça verimli geçti. Ev sahibi Dale Carnegie olunca, biz de şaşırmadık tabi. Bilirsiniz, Dale Carnegie alanda tanınan ve özellikle kurumsal firmalar tarafından çokça tercih edilen bir akademi, zaten çoğunuz tanıyorsunuzdur. Ben de ekipleriyle geçirdiğim yarım günün sonunda şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki Dale Carnegie’nin eğitmenlik ve koçluk anlayışındaki farklılıklar onları Dale Carnegie yapıyor. Global bir firma olmanın yanısıra eğitime verdikleri önem, ellerindeki kaynakları zenginleştirme ve lokale uygun standardize ederek kullanmakta gösterdikleri özen, işlerine duydukları sevgi, müşterinin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için müşterinin gözünden bakma prensibi, sunumlarında size aktardıkları tutku onlara güven duymanızı sağlıyor. Bunlar benim yarım günde gördüklerim ki eminim kaçırdıklarım da vardır.

Bu haftasonu #DCSohbet16 ‘da ben de vardım ve tadı damağımda kaldı, eğer fırsatınız olursa sonraki sohbetlere katılmanızı tavsiye ederim. Bu güzel Cumartesi sabahı için emeği geçen herkese çok teşekkür ederim.

Sevgilerimle,

Melis Tiftikci

