İşsizlik ne kadar ciddi boyutlarda olursa olsun kalifiye çalışan aradığımızda seçen değil seçilen konumunda olabiliyoruz. Sosyal medyanın kullanımının artmasıyla birlikte insan kaynakları ekiplerinin de sosyal medyada yerlerini bulmaları gerekiyor. Adayı kendimize çekebileceğimiz gibi adaylar  neredeyse bizim de orada olmamız istediğimiz kriterlerde bir aday bulma şansımızı arttırıyor.

Günümüzde yolda, okulda, trafikte, ofiste, yemekte sürekli elimizdeki akıllı telefonlarla sosyal medyayı takip ediyoruz. Potansiyel adaylarımızın da online olduklarını düşünürsek sosyal medyada aktif bir tutum sergileyerek adaylara çok daha hızlı bir şekilde ulaşabiliriz.

Sosyal medyada var olmak sadece ilanları facebook ya da twitter üzerinden yayınlamak demek değil elbette. Bu mecralardaki tüm yayınlarımız şirket kültürüne ilişkin fikirler veriyor ve adayları bize çekebildiği gibi uzaklaştırma ihtimalini de beraberinde getiriyor. O nedenle markayı sosyal medyada doğru konumlandırmak büyük önem taşıyor.

Sosyal medyada bir şeyleri yayınlayıp bırakmak da yetmiyor, onları takip etmek, sosyal medya üzerinden iletişim kurmak, gelen mesajlara yanıt vermek, iletişim ağlarını güçlendirmek işin asıl önemli kısmını oluşturuyor. Şirketinizin iletişim departmanı ile işbirliği yaparak ya da bu konuda profesyonel firmalarla çalışarak harikalar yaratabilirisiniz. Sadece ilanı yayınlayıp mucizeler yaratmasını beklemek ise hata olacaktır.

Eğer ki işe alım görüşmesinde adaylar sosyal medyadaki yayınlarınızı takip ettiklerini ve beğendiklerini söylüyorlarsa, bu yayınlarınız sayesinde şirketiniz ile ilgili doğru izlenimler edinmişlerse ve bu etki onların pozisyona başvurmalarını sağlamışsa bu işi başardınız demektir.

Sevgilerimle,

Melis Tiftikci

Reklamlar