Yeni güne dinlenmiş uyanmak için bile çaba gösterir olduk. Ofisten eve zamanında gelebilsek bile dizüstü bilgisayarlar ve akıllı telefonlar sayesinde her an her yerde e-mailleri kontrol etmekten kendimizi alamıyoruz. Zaman zaman e-maillerimiz bizi kovalamasın diye cep telefonumuzu senkronize etmeyi özellikle ertelediğimiz bile olabiliyor. Bunun sonucunda yorgun yatıp, rüyalarımızda bile çalışıp sabaha yorgun uyanıyoruz.

Televizyon, bilgisayar, cep telefonu gibi ekranlar parlak ışıkları ve bize ilettikleri uyaranlarla uykumuzu kaçırıyorlar. Üstelik uzmanların dediğine göre ışığı açık bırakarak uyuduğumuzda ya da televizyon karşısında uyuyakaldığımızda  melatonin hormonu salınımını engellemiş oluyoruz bu hormonun eksikliğinin kansere davetiye çıkardığı gibi erken yaşlanmaya da sebep olabildiği belirtiliyor.

Uykuya kolay dalabilmek için birkaç tavsiyeleri de var elbette: Bunlardan biri sizi sakinleştirecek şeylerle ilgilenmek. Örneğin hafif, sakinleştirici bir müzik, sıcak bir banyo, keyifli bir kitap sizi uykuya hazırlayabiliyor. Bunlara rağmen aklınızı kurcalayan işler varsa benim tercihim o konuyu not defterime yazmak oluyor. Böylece ertesi gün ilk iş o konuyla ilgileneceğimi bilerek uykuya daldığımda kafam daha rahat oluyor. Bunlara ilaveten eğer yapabiliyorsanız her gün aynı saatlerde yatmak da etkili olabiliyor.

Huzurlu gecelerimiz, dinlenmiş kalkacağımız aydınlık sabahlarımız  olsun.

Sevgilerimle,

Melis Tiftikci

Reklamlar