İşe alım sürecindeki adaylar için iyi bir haberim var. Sadece şirketlerin eleme yapmadığını, adayların da şirketleri değerlendirip seçtiğinin farkında olan kurumlar bu alandaki iyileştirme çalışmalarını ön plana çıkarıyorlar.

Adayların kaliteli bir görüşme süreci geçirmeleri ve memnun ayrılmaları sonrasında bu deneyimlerini etrafındakilerle paylaşmaları ve sosyal medyanın da etkisiyle bu paylaşımların hızla yayılması şirketin itibarı ve markanın güçlenmesi için önem arz ediyor, üstelik daha fazla kişinin şirketinize başvurmasını ve yeteneklere daha hızlı ve kolay erişilmesini sağlıyor.

İyileştirme çalışmalarında memnuniyet düzeyini ölçebilmek için iş görüşmesine gelen adaylara anket uygulaması yapılabiliyor. Kişisel önerim güvenilir olması için süreç sonlandıktan sonra anketlerin uygulanması yönünde. Böylece adaylar, olumsuz görüşlerini söylemekten çekinmeyip daha açık olabiliyorlar. Öte yandan reddedilmiş bir adayın dolduracağı ankette hoşunuza gitmeyen farklı ifadelerle de karşılaşmaya hazırlıklı olmakta fayda var. Buradan gelecek veriler iyileştirme çalışmaları için çok değerli.

İşe alım sorumluları aynı bir satış yetkilisi gibi kurumlarını tanıtıyorlar. Satış temsilcisi ne kadar profesyonel görünmeli, ürününe ne kadar inanmalı ve enerjik bir tutum sergilemeliyse işe alım yetkililerinden de aynı şey bekleniyor. Bununla birlikte işe alım sürecinde bölüm yöneticisinin de atlanmaması gerekiyor. Birçok aday için çalışacakları yöneticinin tutumu insan kaynakları yetkisinin tutumundan daha önemli oluyor, o nedenle yöneticilerin de düzenli olarak eğitilmesi gerekiyor.

Mülakat yapan her bir yöneticinin bu konuda eğitim almasının yanı sıra gerekli hallerde tutum ve davranışlarıyla ilgili insan kaynakları tarafından geri bildirim verilmesi de bir o kadar önemli.  CV’de var olan bir bilgi nedeniyle aday görüşmeye geldikten sonra eleniyorsa, adaya CV’deki bilgiler tekrar ettirildikten sonra başka hiçbir soru sorulmadan karar veriliyorsa, yahut aday görüşmeye geldikten sonra 15 dakika bekletiliyorsa bunların şirkete nasıl geri dönüşleri olacağını bölüm yöneticisiyle paylaşmak tekrarlanmasının önüne geçmek için önemli bir adım olacaktır.

Bir iş, ürün, süreç, her ne olursa olsun bir şeyin kalitesinin arttığını görmek her zaman keyif verici olmuştur benim için. Bu tür girişimler de beni umutlandıran ve mutlu eden gelişmelerden. Nicelerini görmeyi diliyorum.

Sevgilerimle,

Melis Tiftikci

Reklamlar