Son dönemlerde öyle kötü haberler duyduk ki sırf 2015’in ilk iki ayına ait rapor bile durumun vahametiyle bizi yüzleştirmeye yetti. Bu gerçeği değiştirmek için bizlere düşen görevler var ve bu sefer ben de tek tıkla desteklenebilecek dünya çapında bir hareketi sizlere tanıtmak istiyorum. Olur ya belki birkaç kişi de bu vesileyle bu değerli dayanışmaya ortak olur.

Birleşmiş Milletier’in erkekleri cinsiyet eşitliği için mücadeleye davet ettiği ve Koç Holding’in Türkiye’ye taşıdığı HeForShe hareketi desteklenmesi çok kolay ve etkisi de bir o kadar büyük bir hareket. Hedef, eylül 2015’e kadar 1 milyar erkeğin desteğini almak.

Desteklemek için erkeklerin www.heforshe.org ‘a girip desteklerini Harekete Geç (Take Action) bölümünden desteklerini sadece bir tık ile ifade etmeleri yeterli. Böylece “cinsiyet eşitliği, sadece kadınları ilgilendiren bir mesele değil, benim de katılımımı gerektiren bir insan hakları meselesidir. Kadınların ve kız çocukların yaşadığı her türlü şiddet ve ayrımcılığa karşı harekete geçmeye söz veriyorum.” taahhütünde bulunmuş oluyorlar.

HeForShe’yi desteklemenin bir diğer yolu da #HeForShe hashtag’i ile birlikte hareketin sosyal medyada yayılmasını ve duyulmasını sağlamak, destek olduğunuzu paylaşarak tanıdıklarınızı bu harekete ortak olmaya davet etmek. Dilerseniz internet sitesi üzerinden bağış yapmak da mümkün.

Her paylaşımın yeni paylaşımlar doğurarak desteği arttıracağını umuyor, HeForShe ve benzeri hareketlerin hayatımızı güzelleştirmesini diliyor ve tüm kadınlarımızın Dünya Kadınlar Günü’nü kutluyorum.

Sevgilerimle,

Melis Tiftikci

