Şirketlerin ortak problemlerinden birisi çalışan memnuniyetini iyileştirmek. Bu ana konuya bağlı olarak şirket imajını korumak, yetenekleri elde tutmak gibi birçok gündem kurumsal iletişim ve insan kaynakları ekiplerini harekete geçiriyor.

Firmalar, çalışanlarını neden kaybettiklerini anlamak, çalışan memnuniyetini nasıl arttırabileceklerine dair sağlıklı veri edinmek gibi çeşitli nedenlerle çıkış anketlerine başvuruyorlar. Bu anketler aracılığıyla işten ayrılan kişilerden şirket, çalışma şartları, ekibi, yöneticisi vb. konularda direkt geri bildirim alınabiliyor.

Anketler, hızlı ve güvenilir araçlar oldukları için tercih edilse de gözden kaçırılan ve elde hazır bulunan bir diğer kaynak paylaşım portalları. Her ne kadar memnuniyetten çok şikayetler paylaşılıyor olsa da firmalar bu internet sitelerinden daha fazla faydalansa mevcut çalışanları ellerinde tutmanın yanısıra yeni yetenekleri de kendilerine daha kolay çekebilirler. Özellikle kalifiye eleman arayan sektörlerde yeni jenerasyonun internet kullanım oranı göz önünde bulundurulduğunda firmaların en iyi reklamını yapacak olan siteler glassdoor.com , iskolig.com gibi anonim paylaşımların yapıldığı portallar. Ekşi sözlük gibi her konunun paylaşıldığı siteler de oldukça kullanışlı elbette.

Bu internet sitelerinde her zaman doğru bilginin yer aldığını söylemek yanlış olur, hatta kötü amaçlı kullanımlar da karşımıza çıkacaktır. Yine de bunların hiçbiri elimizdeki değerli bir kaynağı reddetmemiz için geçerli bir sebep değil. Aslına bakarsanız çıkış anketlerinin de objektif olduğunu söyleyemeyiz, aksine subjektif doldurulmak üzere hazırlanan bu formlar, doğru analizlerle değerlendirildiğinde ve bu analizlere yönelik aksiyonlar alındığında değer kazanmaktalar. İnternet siteleri de bana göre aynı şekilde değer kazanıyor ve firmaların bu sitelerden şikayet etmek yerine doğru kullanım için teşvik edici olmaları gerektiğini düşünüyorum. Böylece bu sitelere girdiğimizde sadece şikayetleri görmez, onbinlerce kişiye ulaşabilecek bu değerli kaynağı lehimize çevirebiliriz.

Malesef bazen paylaşım portalları göz korkutucu olabiliyor ve sansüre maruz kalıyorlar. Oysa bu sansürü uygulama gücü olan firmalardan gücünü şirket içerisinde uygulamalarını iyileştirerek, bu sitelerin kurucularına yapıcı önerilerek getirerek göstermesini bekliyorum. Bana göre sansür bu gibi konularda özgür irade ile çelişiyor. Bu tür sitelerin desteklenmesi ve hatta çalışanların bu portallara  yönlendirilmesi kendisine güvenen şirketler için bir fırsat. Bunun da ötesinde, paylaşımların yaratacağı rekabetin  firmalarda dalga dalga iyileştirme sağlayacağına da inanıyorum.

Etik kurallar çerçevesinde her türlü görüşün özgürce paylaşılabildiği ve bizlerin elimizdeki kaynakları daha iyi değerlendirebileceği bir gelecek diliyorum.

Sevgilerimle

Reklamlar